خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

  • ۰
  • ۰

در یک شب خنک ولی دلنشین زمستان چند سال پیش بود که دعوت شده بودم به محل کار یک مراجع جوان و هنرمند.

برای اولین بار بود که از نزدیک دستگاه برش لیزری را مشاهده می کردم . وقتی آن کار چوبی هنری که این دستگاه بیرون می داد را دیدم یادم آمد از کارگاه حرفه و فن دوران مدرسه در مقطع راهنمایی که با اره مویی و کلی زحمت و چندین بار تیغ اره شکستن یک چیز نافرم تحویل معلم می دادیم و البته یک نمره بیست می گرفتم .

حالا تمام آن زحمات را یک دستگاه لیزر در عرض چندثانیه می کشید . دوست عزیزم مثل خیلی از دوستان دیگرم مشکل بازاریابی کارش را داشت به او گفتم چرا در بورس لیزر حضور نداری و این منطقه گران را برای کارگاهت انتخاب کردی . گفت : خوب منزلم طبقه بالا هست . گفتم : منزل از خودتان است . گفت : نه . دربست اجاره کرده ام ؟ !

می گفت تصمیم گرفته ام یک بازاریاب استخدام کنم گفتم این کار را نکن . با یک سوم حقوق یک بازاریاب حرفه ای می توانی یک کارگر ماهر استخدام کنی و خودت بروی سراغ بازاریابی . چون هیچ کس مثل خودت نمی تواند برای این کار بازاریابی کند.

بعد رفتیم سراغ کامپیوترش که پر شده بود از چندین هزار طرح هنری برای برش لیزر . با حرارت می گفت اگر هر کدام از این ها را تولید کنم . کلی پول پارو خواهم کرد . مشکلم فقط بازاریابی است.

پرسیدم امکانش هست همه ی این طرح ها را از روی کامپیوترت پاک کنی؟ . گفت شوخی می کنید ؟ کلی زحمت کشیده ام و اینها را جمع آوری کرده ام . گفتم پس همه اش را انتقال بده روی یک فلش مموری و فلش را داخل یک پلاستیک ضد آب محکم ببند و بعد  توی باغچه حیاط دفن کن و سپس برو بازار مصرف را رصد کن ببین مشتری ها چه می خواهند و سفارش واقعی بگیر به جای اینکه پای کامپیوتر با این طرح های هنری رویابافی کنی .

موقع رفتن گفتم ضمناً کارگاهتان را ببرید در محل بورس کارگاههای MDF و لیزر .

  • ۹۴/۱۱/۱۷
  • میم عین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی