خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

  • ۰
  • ۰

34 شغل اشتباهی

موبایلم زنگ خورد یکی از روانشاسان مرکز بود . دکتری جوان و با استعداد . گفتم سلام آقای دکتر ، جانم ؟ گفت : سلام و  بلافاصله اعلام کرد که با یک مشتری پولدار جهت مشاوره در محل کار چطوری ؟ گفتم : البته که خوبم به شرطی که تو قبلاً جیبش را خالی نکرده با شی . گفت : نه نترس برای تو هم گذاشته ام .

شروع کردم به کشیدن نقشه ذهنی ( MindMap ) مدیرعامل شرکت ، سوالاتم را مرتب پاسخ می داد و من هم مستند می کردم . شرکت وی در حوزه طراحی و نصب سقف کاذب و دکوراسیون ساختمان ها کار می کرد ولی در دوران رکود به شدت دچار ضعف و زیان دهی شده بود با آنکه سالیان سال موفق بودند البته بعداً فهمیدم که موفقیت آنها به دلیل موفقیت برندی بوده است که آنها نماینده آن برند بوده اند.

بعد از 40 دقیقه صحبت متوجه شدم هیچ چیز روش مدیریت این آقای مدیرعامل با این نوع کسب و کار که فنی و دقیق بود جور در نمی آمد . هر چند خودش مهندس عمران بود  ، مثلا حقوق همه پرسنلش نصف حداقل جاهای دیگر بود ولی به جای آن پرسنلش اجازه کار دوم و سوم را هم داشتند . حتی حسابدارش کارهای حسابداری را در محل کار این شرکت و تا دیروقت انجام می داد . دوست دکترم که روانشناس بود بعد از گرفتن تستهای شخصیتی از پرسنل ایشان توصیه کرده بود هیچ کدام مناسب این شغل نیستند و باید اخراجشان کنی ولی حالا می دیدم خود مدیرعامل به درد این شغل نمی خورد . پس از بازنگری در نقشه ذهنی وی دنبال نقطه کور می گشتم تا بتوانم مشاوره خوبی بدم که دیدم شغل پدر ایشان را نپرسیده ام وقتی گفت پدرش بنکدار بوده فهمیدم قضیه از کجا آب می خورد . از خودش پرسیدم شما هم پیش پدر کار کردین؟ گفت: چند سالی شاگردیشان را کرده ام . درب خودکارم را بستم و آن را روی کاغذ گذاشتم و گفتم جناب مهندس همه امور شرکت را به قویترین کارمندتان تفویض کنید و خودتان بروید سراغ تجارت و ایشان هم گفت : چشم . امروز ایشان یکی از واردکنندگان لوازم جنبی گوشی موبایل از چین می باشد و البته بسیار موفق .

  • ۹۴/۱۱/۱۷
  • میم عین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی