خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

  • ۰
  • ۰

مراجع آن روز من یکی از برندهای معروف فروش پوشاک مشهد بود ، سالها قبل به یکی از شعب آنها سرزده بودم پوشاک با کیفیت متوسط را با قیمتی بسیار مناسب و باورنکردنی ارائه می دادند .

جالب اینجا بود کلیة شعب مذکور کاملاً از هم مستقل بودند ولی وابستگی آنها این بود که مدیران این شعب همه با هم فامیل و عموماً پسرخاله بودند .

این مورد مشاوره برای من بیشتر کسب تحربه بود تا مشاوره ولی خوشبختانه توانستم نقش مهمی برای مراجعه ام ایفا کنم . مشکل اساسی مطرح شد . در جلسه بحث مدیریت پرسنل بود که بعد از کمی صحبت متوجه شدم باید به محل فروشگاه بروم و از آنجایی که فروشگاه لباس این دوست عزیزم در مسیر خانه پدرخانومم بود . همان شب قرار ملاقات و مشاوره حضوری در محل فروشگاه را گذاشتم . بعد از حضور در محل فروشگاه و کمی صحبت با برادر و زن برادر صاحب فروشگاه که هر دو کارمند وی بودند متوجه یک مشکل بزرگ شدم.

حضور زن برادر ایشان باعث می شد که شوهرش که سهامدار هم بود نتواند با فروشندگان بانوی حاضر در فروشگاه ارتباط کاری قدرتمندی برقرار کند ، آن فروشندگان هم از محجوبیت وی سوء استفاده می کردند . از طرفی همسر این مرد جوان شوهرش را مدیر فروشگاه به حساب نمی آورد . بلکه در مسایل فروشگاه کاملاً مطیع برادر شوهرش بود ، همان که مالک و سهامدار اصلی فروشگاه بود و برای مشاوره نزد من آمده بود . پس از کلی صحبت وارائه پیشنهادات جورواجور و البته کاربردی ( که انصافاً هم پرسنل و هم دو برادر ضمن یادداشت برداری بحث ها با سؤالاتشان پیشنهادات را پخته می کردند ) از مالک فروشگاه خواستم که تنهایی صحبت کنیم پس از مرخص کردن همه پرسنل به او گفتم : خانم برادرت را به هر نحوی که شایسته می دانی و باعث دلخوری ایشان نمی شود . اخراج کن .

در مشاغل خانوادگی که خانگی هم نیستند باید مراغب بود روابط خانوادگی فدای کار و روابط کاری فدای خانواده نشود .

  • ۹۴/۱۱/۱۴
  • میم عین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی