خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

خاطرات مشاور کسب و کار

با خواندن این خاطرات شما به مرور زمان با نکات ظریف کسب و کارها آشنا خواهید شد

  • ۰
  • ۰

30 تولید PVC

یکی از مراجعینم از من خواست که به دفتر کار دوستش برای مشاوره بروم و از آنجایی که من سعی می کنم با مراجعینم ارتباط دوستانه برقرار کنم و همین ارتباط ضمانت اجرایی پیشنهادات جلسه مشاوره من هست از این درخواست استقبال نمودم .

دوست وی در حوزه تولید پنل های دیواری کار می کرد و مدتی بود بازار ساخت و ساز راکد شده بود و آنها کلی پنل انبار شده داشتند از طرفی سهامداران شرکت که عمو های مدیر عامل هم بودند به خاطر اختلافات خانوادگی تصمیم بر ترک شرکت و انتقال سهام گرفته بوند .

مدیرعامل یک خانم مهندس بود و همسرش نقش بازاریابی شرکت را داشت که از کار ساخت و ساز  به پیشنهاد همسرش استعفا داده و آمده بود بر دست همسربانو به امر بازاریابی پرداخته بود . ولی اساس و مشکل شرکت همین موضوع بازاریابی بود که علیرغم توانمندی آقای مهندس باز هم به خوبی پیش نمی رفت هر چند به عنوان همسر مرد نازنینی بود ولی کارمند ضعیفی به نظر می رسید.

 کمی که صحبت کردم مدیر عامل رو کرد به شوهرش و گفت عزیزم میری برامون چایی بیاری . به آنها پیشنهاد دادم با توجه به وجود ساختمان های تجاری و اداری نیمه تمام و با توجه به انبارهای پر آنها شروع کنند به تهاتر یعنی پنل دیواری با خدمات نصب بدهند و بجایش سهام یا حتی مغازه و یا واحد تجاری تحویل بگیرند . همچنین توصیه کردم به مغازه های کلی فروش بازار خواربار پیشنهاد طراحی دکوراسیون با پنل PVC بدهند و بجای دستمزد کالای مصرفی بگیرند و آن کالاها  را از طریق شرکت تعاونی های کارخانجات همسایه کارخانه شان تبدیل به پول نقد کنند.

وقتی از دفتر کار این زن وشوهر بیرون آمدیم رو کردم به مراجع قدیمم و گفتم خانم مهندس از طرف خودتان به دوستانتان بگویید تا زمانی که با شوهرش مثل یک آبدارچی برخورد می کند شرکت از مسیر ورشکستگی خارج نخواهد شد .

  • ۹۴/۱۱/۱۴
  • میم عین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی